Monday, July 12, 2010

kaget

Kaget memang kaget..... tak mungkin.....semalam kami anak beranak dapat berita yang tak sedap didengar luluh hati saya dibuatnya, cepat2 suruh hubby call anak yang tinggal di Uk, apa dah jadi....
Talipon tak dijawab......dah dekat maghrib hubby terus kemasjid, sempat saya berpesan jangan lupa.... doa yang terbaik buat anak.....rasa nak nangis....

Pukul 8.30 talipon berbunyi terus angkat...ya anak kami on line, tanya bertubi2, rumours...katanya kalau tak percaya dia ada kat sebelah, mana mungkin kalau berita tu benar masih tinggal serumah. Lepas tu saya dapat bercakap dengan menantu...lega dapat dengar suaranya yang manja walaupun badannya besar tapi suara dia membuatkan saya cair (kata orang sekarang). Bagai nak gila kita memikirkan perkara tu mereka sedap2 gelak. Apa2 pun saya bersyukur mereka masih bahagia. Hubby balik dari masjid terus cerita...lega.....

Setiap ibu bapa pasti inginkan kebahagian anak2 walau siapa pun pilihan mereka, kebahagian anak, kebahagian ibubapa juga.......

19 comments:

fa*atip said...

kak zai, drp mana pulak rumours tu datang? ishh...boleh tak lelap tidur nanti.

Tirana said...

Rumors selalu membuatkan kita jadi tak menentu lebih2 lagi melibatkan orang yang kita sayang..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

rumours memang menyebabkan kita tak tenang dibuatnya..


semoga anak akak bahagia sehingga kehujung nyawa..

ibuintan said...

rumors yang mendebarkan ye kak..minta dijauhkan semoga anak2 akak bahagia selamanya, kita ibubapa hanya mendoakan yang terbaik kan buat mereka

cikmanggis said...

alhamdulillah syukur..sebagai ibu kita berkongsi perasaan keibuan yang sama.

Ibu Sayang said...

Salam Kak Zai,

Alhamdulillah, semoga anak & menantu Kak Zai bahagia sampai bila-bila...

kak Erna said...

zai..alhamdulillah..kita ibu bapa ni..macamtulah..sakit anak..sakit la kita..derita ..bahagia anak..derita bahagia kita juga...

Zaitun said...

fa*atip

Angin dari keluarga juga,bertengkar biasalah asam garam suami isteri tapi taklah sampai macamtu sekali,memang risau dibuatnya.






Tirana

Memang kalut dibuatnya tambahan anak dan menantu kak zai jauh diperantauan.

Zaitun said...

azrina 03.07

Nama pun rumours,terima kasih atas doa.




ibuintan

Harap2 kekal sampai hujung dunia dan sebagai ibu itulah tugas kita mendoakan yang terbaik untuk anak2.

Zaitun said...

cikmanggis

Kalau dah bermenantu sayangnya sama macam sayang anak,tak ada beza.Jangan ada apa2 yang tak elok berlaku.




Ibu sayang

Salam,terima kasih atas doa ibu sayang.




Kak Erna

Memang pun apa aje yang berlaku pada anak kita,ibubapalah yang bersusah payah,sanggup buat apa aje asal anak2 bahagia.

Ku Tak Sempurna said...

khabar angin mmg cepat tersebar..... laju mcm angin kaaan..

alhamdulillah... semua dah ok skrg?? :D

Mak Su said...

ouhh.... naper kak? harapnya semuanya baik2 sahaja

Abdul Munir Sanusi said...

Auntie, orang kita (sila baca orang melayu, auntie) memang bijak kalau bab-bab buat cerita. Orang kata apa, hiperbola!

So, kena jaga-jaga kadang.

Cik Yang said...

Syukur !!! Segalanya selamat~~ terima kasih ziarah saya.

Zaitun said...

Ku Tak Sempurna

Macam tu lah dah adat,syukur dia orang ok aje.




Mak Su

Resam suami isteri sedangkan lidah lagi tergigit,tapi taklah menjejaskan,alhamdulillah ok.

Zaitun said...

Abdul Munir Sanusi

Biasalah orang kita memang suka tokok tambah,suka tengok orang tak bahagia.Alhamdulillah anak menantu auntie ok.

Zaitun said...

Cik Yang

Salam,karenah anak2 walau dah besar mana sekali pun ibubapa kena pantau.

Chik Na said...

Alhamdulillah semuanya tak de apa-apa.. harapnya rumours yg tak sedap didengar ni tak akan terjadilah hendaknya

Zaitun said...

Chik Na

Salam,terima kasih,harap2 begitulah.