Monday, July 19, 2010

Terkilan

Barang kemas Kepunyaan arwah mak turut dikebas pencuri. Sangat2 terkilan sebab ada barang pemberian arwah opah dan arwah atuk.

Semoga Allah melaknati si pencuri.

15 comments:

ibuintan said...

sayang kan kak Zai, barang pusaka tu yang tinggi nilainya tu...memang patut kena laknat sitangan pjg tu

Ibu Sayang said...

Salam Kak Zai,

Sayang nya...rumah arwah mak kak Zai tu x ada org ke?? Sepatutnya brg kemas tu kena akad tariqoh selepas emak meninggal,barulah ia boleh di jaga oleh org sepatutnya. (maksudnya brg tu x tinggal di situ) Allahua'lam

Dlm keadaan ni sukar nak cari ganti maybe dah bertukar tangan...

cikmanggis said...

salam zai..selalunya pencuri akan ambil barang-barang kemas dan cash dulu baru ambik benda-benda lain sebab barang kemas senang di jual.Sebagai peringatan elok simpan barang-barang berharga di bank terutama barang kemas.sabar lah zai apa boleh buat benda dah terjadi....

roslaini saad said...

Zaitun...Ipoh area mana rumah kakak tu...
Dah nak masuk musim raya balik ni..mulalaa....alhamdullillah..tak ada nyawa yang terbang...
Kat Ipoh ni ada juga kes bawa parang panjang datang merompak..

Tirana said...

Bersyukur kerana perompak tu setakat mencuri barang.. InsyaAllah barang boleh diganti walaupun tentu tak sama dengan barang pusaka.

Zaitun said...

ibuintan

Memang sayang barang lama mana nak cari ganti.




Ibu Sayang

Salam...kak Zai dan seorang adik perempuan ambik sikit barang pusaka tu yang lain serah pada kakak sebab dulu dia susah,adik beradik lelaki semua tak nak,itulah sebabnya dia banyak menyimpan barang2 kemas tu.

Zaitun said...

cikmanggis

Salam...Memang betul barang2 tu senang nak dibawa lari melainkan kalau dia merompak tengah malam baru boleh bawa barang lain.
Dah nak jadi nak buat macamana,sabar aje dan serah pada Allah SWT.

Zaitun said...

roslaini saad

Kakak tinggal di Slim River,anak dia yang tinggal kat Ipoh,kalau tak silap kawasan lapangan terbang kak Zai tak tahu taman apa.
Syukur kakak tak ada masa pencuri masuk.




Tirana

Ya... syukur sangat2 sebab masa pencuri masuk kakak tak ada kat rumah,banyak kejadian melibatkan nyawa.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Kak,


Tak ada rezeki.Redha ajelah kan kak, itu yang termampu.

Zaitun said...

azrina.03.07

Salam...ha'ah redha ajelah nak buat macamana,lama itu aje Allah bagi kita simpan.

Ku Tak Sempurna said...

selalunya klu brg kemas mmg susah nak jumpa balik kan..
.
.

klu motor ke, kereta ke, ada kemungkinan polis jumpa balik


haaaiih..

Kamsiah said...

salam
dah lepas,dah hilang..lagi dikenang lg geram...
awal th ni ayah saya kehilangan duit
yg akan di masukkan dlm ASB...byk ribu jugak la...
ayah buat semayang hajat...
pagi2 esok kucing kat luar rumah mengiau2 pelik,then ayah keluar..tgk2 ada tempurung atas meja kat laman...bawah tempurung tu dikembalikan duit...tak kurang sesen pun...alhamdulillah...

sayangnya semua anak2 tak memiliki ilmu yg ayah ada..:)

Zaitun said...

Ku Tak Sempurna

kami memang tak mengharap dapat balik barang2 tu,redha aje biarlah Allah yang membalasnya.




Kamsiah

Salam...untung dapat balik,se eloknya kalau ilmu macam tu bagus kalau diturunkan
pada anak2,rasanya tak salah dari segi hukum hakam.

Pn Kartini said...

Salam Kak..,

Biarkan kita tahu..segalanya dah ditakdir hilang..dan bukan rezeki kita..namun sedih tu kan terasa jugak kan..

Sabar kak yaa...

Cik Yang said...

Salam!! Sedihnyer.. p/s Zaitun ~ Salam!! Saya setuju komennya.. tentu akhirnya kita akan balik juga kepada Agama. Tapi kalau dapat yang kaya dan kuat agama ..cam na? tentulah bestkan.. hehe~~