Monday, April 5, 2010

Kutu

Tepung ni baru aje dibeli dari hypermarket " besar". Setiap kali nak guna mesti di ayak terlebih dahulu tapi sejak akhir2 ni banyaknya terdapat benda2 ni warnanya hitam bergerak2 ada orang panggil kutu. Peliknya tepung ni berjenama bukannya tepung yang dibeli dari guni yang besar kemudian di timbang.





7 comments:

Ibu n Abah said...

kak zai,
saya dah lama tak guna ayak... lepas ni kena guna jugak lah.. sebab nampak macam tepung baru saja... takdelah ayak kalau nak guna... bahaya betul kan.. kita sangka baik rupanya busuk di dalam...

Zaitun said...

Ibu n Abah

Kak Zai memang selalu ayak tepung selain dari takut benda2 ni ada kuih yang kita buat lebih gebu. Dulu jarang jumpa benda ni.

Ibu Sayang said...

Kak Zai,

Ibu pun guna tepung ni jugak bila buat cekodok. Tak ayak pun, coz nampak cam baik je. Lepas ni kena lebih berhati2. opss!!!..mintak maap ye nak kena selongkar mana disimpan pengayak hu..hu..hu..

aintsuperwoman said...

mmm..kutu ni banyak makna kan kak Zai,

kutu embun
kutu kepala
main kutu
kutu tepung
mamat kutu

hehehe....

Zaitun said...

Ibu Sayang

Kita ingatkan barang yang ada brand tu baik2 belaka.Kak Zai memang ayak tepung sebelum guna sebab dari dulu mak dah ajar.Kalau ikut petua arwah mak kak Zai tepung dijemur dulu sebelum dia buat kuih.


aintsuperwoman


Ada2 aje Fa ni tapikan banyak2 kutu kak Zai suka main kutu(kutu duit)he3...

cikmanggis said...

aikk..baru beli dah ada kutu?mungkin dah expired ,

Zaitun said...

cikmanggis

saya ingat pun macam tu tapi dekat plastik dia tak ada pula tarikh expired.