Monday, April 12, 2010

Aktivity Sunday.



Buat spek mata kat menara optometry sebab spek yang ada sekarang macam tak berapa jelas. Bila diperiksa memang sah power agak tinggi, pilih bingkai dan cerminnya wow... agak mahal harganya sekarang, dulu masa buat taklah mahal2 sangat. Saya sekeluarga dah biasa kat sini dah ada rekord tapi my hubby dan anak dah berubah kedai sebab kalau dibandingkan dengan kedai lain memang berbeza, lagi banyak offer price. Saya aje yang degil susah sangat nak tukar tempat lain, konon dah kenal dengan pekerja2nya. Dah settle semuanya minggu depan baru datang ambil.

On the way nak balik tersinggahlah pula kedai yang memang makanannya punya kalori yang tinggi tapi dah tergoda singgah jugalah. Ambil sepotong copiccino cheese cake n cofee ngruup... masuk dalam perut. Then balik rumah.




Sambil duduk2 terfikir nak makan cake yang simple dan tak berapa berat, lalu lalanglah kat rumah orang tiba2 nampak kat rumah ummi ada cake senang membuatnya,terima kasih ummi copy n paste, halalya, buka fridge ada semua bahan teruskan misi, haa... inilah hasilnya topingnya pula sikakak yang hias, dia memang suka bab menghias ni. Ingatkan topping tu ada bunga ke ialah kan perempuan tapi macam muka lelaki aje ini mesti sebab dot...dot...dot, faham dah meningkat dewasa.

coklat mocca kukus


Malamnya pula kami terjah kedai yang menjual makanan yang toppingnya bila dimasak cair apalagi bertali2lah bila memakannya. Semua orang biasa makan pizza ni kan memang menyelerakan, dah kenyang balik rumah, rehat sekejap lepas tu panjat katil zzzzzz.....




7 comments:

FaAtip said...

Malam tadi frust sangat, nak makan pizza, tapi lewat 5 minit jeeee...dah tutup...

Zaitun said...

aintsuperwoman

Kasihan dia takpe lain kali pergi awal2 sikit biar jadi pelanggan no 1 he3....

E-na Zarina said...

Salam...jln2 sini..

Acik Erna said...

salam zai..memang la..cermin sekarang ni tersangat la mahalnya..tapi nak buat cemanakan..kalau kita tak buat..tak nampak..kepala pun pening..

Ibu Sayang said...

Salam Kak Zai,

Memang betul Kak Zai, saya pun buat spek kedai yang sama. Tak puas ati kalau buat kat lain. Walaupun cantik ada je yang tak kena.

Wah seliur nengok piza, nak gi tangkap lah sebijik. hehehe

Mak Su said...

comelnya kek tu :)

ada bulu kening :)

Zaitun said...

E-na zarina,

kak Erna,

Ibu Sayang,

Mak Su

W'salam

Terima kasih atas coretan. Sibuk sikit...