Sunday, May 9, 2010

Give

Mungkin malam tadi ramai para suami dan anak2 meraikan ibu2 ditempat2 yang agak best gitu, makan2 atas bot ke, bagi bunga berjambak2 ke atau bagi rantai berkilo beratnya ke tapi saya.... duduk aje... kat mana?...kat rumah.... nak tahu kenapa? hubby outsatation.... macam selalu mesti gi makan2 kat atas air, tepi pantai atau tepi tasik atau atas angkasa..... best.... boleh tengok KUALA LUMPURRRRR........

Pagi ni hubby cal tanya breakfast apa, saya jawab nasi lemak tapi homemade boleh katanya sedap dan katanya lagi masakkan isteri paling sedap dalam dunia, maknanya selama ni saya masak sedaplah wakakakah.... Dulu kalau tanya masakkan siapa paling sedap jawabnya masakkan ibu dia, tapi sekarang dah berubah. Tapi saya tahu kenapa.... mungkin para suami kalau jauh dari isteri, sayang tu amat mendalam, rindunya lebih, ialah kot. Ni kena tanya para isteri yang suaminya bekerja jauh heheheeee.




nasi lemak homemade


breakfast semalam

14 comments:

kak Erna said...

salam zai..malam tadi pi kenduri aje..en.abang saya tu..tak reti nak ucap apa2 hari selain hari jadi dan ulang tahun je...tapi saya pun tak kesah..cukup la hanya anak2 ingat ibunya..kan..

fa*atip said...

ohhhh, tak sanggup ku berjauhan walaupun 1/2 hari!!!! hehehehhe.....

Zaitun said...

kak Erna

W'salam

Tak ucap apa2 pun takpe lah janji sayang dan bertanggung jawab kat keluarga.




fa*atip

Bertuahnya badan hari2 bersamamu.

Ibu Sayang said...

Salam Kak Zai,

Selamat Hari Ibu....
Sedap nampak nasi lemak tu!!

sonata anak kancil said...

selamat hari ibu...semoga sentiasa sihat walafiat

azieazah said...

Adakala suami ni tak suka cakap, tapi perlakuan dan perbuatan dia dah cukup segala-galanya..

Selamat Hari Ibu Kak ZAI.. moga terus berbahagia.

Zaitun said...

Ibu Sayang

W'salam,

Selamat Hari Ibu juga buat Ibu Sayang.

Meh lah kita makan sama2 hehehe...





sonata anak kancil

T.kasih. Selamat Hari Ibu juga.

Zaitun said...

azieazah

Biasalah dah jauh... rindu2an.

T.kasih, Selamat Hari Ibu buat azie.

cikmanggis said...

sayangkan anak tangan-tangankan
sayangkan isteri tinggal-tinggalkan..hehe

Ku Tak Sempurna said...

nampak sangat encik hubby sdg merindu..

.
.


selamat hari ibu


nasi lemak homemade mmg best :D

Zaitun said...

cikmanggis

Perumpamaan yang masih boleh diguna pakai.
Kadang2 merintih juga. kesunyian....





Ku Tak Sempurna

Demi tugas.

Selamat Hari Ibu juga.

fa10 said...

setuju sangat.. bila berjauhan rasa sayang tu makin mendalam. Sebenarnya suami saya kat malaysia sekarang, balik kutip data. Rasa mcm mengulangi zaman bercinta...

kakpah said...

salam zai, sayang ibu bawa ke akhir hayat.
rindu pada ibu yang telah tiada..

selamat hari ibu walaupun terlambat.

Zaitun said...

fa10

Balik lama ke?

Sunyi kadang2 dull tapi kak Zai bersyukur bila hubby ada cuti mesti balik walaupun sekejap.




Kakpah

W'salam

Saya juga takde mak, rindu kadang2 nangis bila orang lain bercerita berkaitan ibu.

Selamat hari Ibu juga buat kakpah.