Saturday, October 3, 2009

Raya Kali Kedua n Makan- Makan Lagi

Yeay...raya, hari ni kami raya tapi kena sambung hari isnin satu hari lagi sebab nak cukupkan 6 hari. Kebetulan pula hari ini jiran depan rumah saya buat rumah terbuka terpaksalah break puasa. Tahun ni saya buat puasa awal sebab mulai minggu depan banyak kenduri yang nak dihadiri, yang keduanya minggu depan anak saya balik bercuti setelah habis periksa.


Best kalau ada dia, mesti ada sesi masak2 dah tu sesi makan2 tak cukup dengan tu sesi makan2 kat luar pun wajib, tak ketinggalan mesti cari makanan kegemaran dia apa lagi kalau bukan satay Hj Samuri yang terletak kat Kajang tu. Kekadaang baba dia malas nak pergi jauh makan aje kat highway Awan Besar tapi suasana tak berapa feel macam di Kajang. Lepas tu jalan2 cari makan akan bersambung lagi, western food juga mesti dalam list, yang ni kami tak ada specified tempat janji sedap dan selesa yang penting servise mesti class. Jalan2 cari makan akan berterusan sampai lah penghuni yang ada dalam rumah kembali asal.

Begitulah rutin saya kalau ada anak yang balik mesti bawa mereka makan di tempat2 yang mereka suka. Sekarang kalau nak holiday pun susah tak dapat nak kumpul semua dalam satu waktu yang sama itu pun cuma cuti2 Malaysia aje. Dah agak lama tak terbang jauh rindu juga pada anak yang ada kat Uk tapi fikirkan ongkosnya yang berlipat ganda pendamkan dulu perasaan ini. Nasib baik tahun lepas dia ada balik, terubat jugalah rindu pada dia.

No comments: