Tuesday, October 20, 2009

Bubor Deghoyan

Nak tahu apa menu minum petang saya, nak bagi jelesss kengkawan bloggers terutamanya orang perak tu yang suka bebenor dengan slang peghoknye. Haha bubor deghoyan dicampur dengan pulut. Huiss makan sampei tak nampok emak mentue. Hehe. Yummyliciousss omputehnya...Jangan marahhh kalau "pronunciation"nya salah sebab saya orang perak dah loghat ke Selangor, sempadan Perak n Selangor.

inilah bubor deghoyannya

8 comments:

aintsuperwoman said...

ishhh...ini yang teman tak gemor ni...buat kempunan aje !.hehehe..adapun keme anak beghanak suka bebenor dgn buah deroyan ni, dulu, kini dan selamernya!! Kecur teman bila nengokkan gambor tu !! (tau ke maksud kecur tu? hehehe)

Zaitun said...

Nak semangkok boleh teman antor, gune firefly lagi cepatt. Tapinye klu disental dek pilot, jgn salahkannya teman.

Kecor ngkome ye.ha ha ha. Terkeliur bahase jepunnye, idok?

Ibu n Abah said...

salam kak zai,
sedapnya juadah petang. Tadi ada nampak durian.. ingat nak beli tapi suami lupa nak singgah lepas berhenti kat bank. Esok nak lalu lagi kat jalan tu, kot-kot ada.

rambo malaya said...

wah sedapnya mama
terliur nengok pic tu
huhuh

Zaitun said...

W'salam

Sebut durian macam2 boleh buat,kalau malas nak dijadikan juadah makan macam tu aje pun lagi sedap.Kat rumah kak Zai anak2 suka dibuat juadah macam bubur,cekodok durian dan yang paling sedapnya tempoyak dibuat sambal,nasi bertambah2.

Zaitun said...

rambo malaya

Mehlah datang rumah boleh ulang masak.

silversarina said...

Sebut pasal durian , meleleh air liur, nak makan tak boleh banyak, nengok ajelah banyak kat gerai buah-buahan ... nak beli sebijilah :)

Zaitun said...

Silversarina

Memang sedap kalau sebut bab durian tapi jangan makan banyak2 ya. Kak zai pun kalau makan anak selalu warning.