Tuesday, August 4, 2009

Ceria


Hari ini seronok dan gembira sangat apabila melihat pokok2 saya mengeluarkan bunga, terutama pokok bunga kertas dan orkid. Berwarna warni halaman saya dibuatnya. Cantiknya.. Tak jemu mata memandang.

Inilah yang membuat saya bertambah rajin untuk berkebun.Dari dulu lagi saya memang suka pada pokok2 tak kiralah pokok jenis berbunga atau pun yang jenis berdaun. Kalau ada pokok2 disekeling rumah nampak lebih berseri. Lagi pun pokok akan memberi kita lebih oxygen.
Kebanyakan pokok2 ni saya beli dari Sungai Buloh dan ada juga yang diberi kawan2. Satu lagi hobi saya kalau saya pergi kemana saja, nampak pokok yang unik saya akan beli dan kadang2 tu sanggup minta pada tuannya. Buat muka tak malulah..

Hobi ni sebenarnya menurun dari arwah emak saya yang suka berkebun. Jadi sekarang ni sayalah yang mewarisinya. Tenang bila tengok pokok yang ditanam hidup subur dan berbunga mekar.



===> benda yang boleh menjadi terapi harian minda kita :)

No comments: