Monday, August 9, 2010

Bubur Durian... lagi...



Setiap kali musim durian pasti buat masakkan ni, rasanya memang sedap tapi bagi sesetengah orang kalau makan berlebihan akan mendapat penyakit. Kalau di ikutkan buah durian saja dah mengandungi kalestrol yang tinggi, dicampur pula dengan santan, gula dan untuk menyedapkan lagi makanan ni ditambah pula dengan pulut.

Suka tak ???...

16 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

huiii memang menyelerakan.. nak lah sikit..


mmg tak letak gula merah ke kak?

cikmanggis said...

Alamak zai...memang suka..sangat suka apa-apa je asalkan durian sangattt la sedap:)

Pn Kartini said...

Salam Kak..:)
aduhaii...menggoda kalbu nihhh:):)

fa*atip said...

ada ke patut kak zai tanya suka ke tak....huhuhuhu...fa ni kan hantu durian! nampak sedap bukan main!

anymz said...

suka2 bak mai semangkuk

ibuintan said...

sodap, saya pun dah dua kali buat, saya buat letak gula anau skali betambah wangi nye..

fa10 said...

setiap kali balik kampung ayah saya akab bersegera suruh mak buat pulut durian...
saya peminat tegar pulut durian....yum yum..

kak Erna said...

salam zai..tak perlu tanya suka tak..memang suka sangat.saya ni kalau makan durian..memang suka bila dah jadi bubur..kurang minat yang mentah tu..

Ibu Sayang said...

Salam Kak Zai,

Sedap...sedap....nak cikit..

ckLah@xiiinam said...

Selamat menyambut Ramadhan

Zaitun said...

azrina.03.07

Kak Zai kehabisan gula merah hentam aje gula yang ada hehehe...






cikmanggis

Semua masakkan kalau dicampur durian memang sedapkan.





Pn Kartini

Salam Kartini....tergoda?ambik bau ajelah ya.

Zaitun said...

fa*atip

Kak Zai saja bagi fa terliur sebab dah tahu fa memang hantu durian dan petai.Seangkatan weh...





anymz

Boleh... nanti kak Zai masak lagi.





ibuintan

Lagi sedap kalau bubuh gula anau tapi masa tu kak Zai kehabisan gula merah/anau.

Zaitun said...

fa10

Kasian,kat sana takde durian ya,nanti kalau balik makan puas2 supaya tak terliur...





kak Erna

Salam Erna...agaknya jarang orang tak suka kan.Kalau makan dengan roti lagi sedap.

Zaitun said...

Ibu Sayang

Salam..ibu sayang nak ya,jauh sangat kalau dekat boleh bagi satu periuk...





ckLah@xiiinam

Terima kasih,selamat menyambut bulan Ramadhan juga buat ckLah sekeluarga.

kakpah said...

selamaat menyambut ramadhan zai..

Ku Tak Sempurna said...

alaaaaaaa.....

bubur jagung takde?? kita tak makan durian..

;D



selamat berpuasa kak zai..
maaf zahir batin ya.