Saturday, December 12, 2009

Theatre Natrah


kakak dan adik berposing di poster Theatre Natrah


Semalam punyalah jemnya Kl, tujuan saya kesana untuk menghantar anak keIstana Budaya untuk menyaksikan theatre Natrah. Kami keluar rumah lebih kurang pukul 6 ptg kalau diikutkan memang banyak masa sebab theatre bermula pukul 8.30 malam. Sampai saja kat jalan sungai besi kereta dah mula berderet2 amat lambat walaupun bergerak, hati dah mula berdebar takut waktu yang dijangka tak boleh sampai. Hubby mengajak solat di Masjid Istana Negara dulu disebabkan waktu solat maghrib telah tiba. Selesai solat kami meneruskan perjalanan tapi masih jem, hubby cuba menukar haluan walaupun sesak tapi kereta bergerak. Saya tak berhenti berdoa agar kami sampai pada waktunya. Mungkin berkat doa dan kami telah pun bersolat dengan izin Allah akhirnya sampai juga ke Istana Budaya dalam pukul 8.05, alangkah leganya dan nampak sangat kegembiraan anak2 apabila kaki mereka berdiri didalam bangunan Istana Budaya.

si adik dengan Natrah semasa muda





Akak dengan Natrah semasa tua



Setelah memastikan kedua orang anak saya masuk, saya dan hubby menuju kecafe dan disana kawan hubby yang bekerja disitu ada menunggu. Dialah yang tolong bookkan tiket dan yang untungnya tiket dari rm70.00 dapat discount rm57.00. Mulanya dia dah booking awal tapi disebabkan sikakak perlu menghabiskan assignment jadi tak dapat balik ke kl. Nasib baik theatre tu di extend sampai hari ahad dapatlah anak2 saya menonton. Masa mula2 kawan hubby nak booking tiket dia book 4 tiket tapi disebabkan saya yang kurang sihat sejak ke belakang ni jadi saya dan hubby tak dapat pergi. Masa menghantar anak tu rasa rugi pula tak beli tiket sebab masa tu badan terasa sihat sikit.
Saya mula tak berapa sihat sejak hari raya korban, boleh katakan hari2 pening, badan rasa cepat letih. Mulanya saya ingatkan sebab saya makan daging korban, tapi takkan berlarutan begitu lama. 2 tahun berturut2 kami buat korban tapi tak pernah dapat tulang dan tahun ni saya merajuk tiba2 ada orang datang hantar kat rumah. Saya pun apalagi tulang tadi saya masak sup. Saya memang suka makan sup tulang apalagi kalau yang baru disembelih.


Berbalik pada cerita tadi saya dan hubby bersembang dengan 2 orang kawan hubby yang kebetulan datang nak jumpa hubby. Banyak cerita yang disembangkan termasuklah persembahan2 yang dah di schedule untuk tahun depan. Kalau ditengok dalam bangunannya memanglah canggih tapi saya tak pernah lagi menonton persembahan tapi kalau masuk kedalam bangunan tu agak selalu sebab hubby kadang2 buat temu janji dengan kawan2 dia disitu.

Pukul 10.30 malam orang dah mula berpusu-pusu keluar menuju ke lobi untuk sesi bergambar dan autograph. Terpaksalah saya dan hubby menunggu sampai selesai. Perut dah mula berkeroncong, hubby mengajak makan nasi lemak di Kampung Baru. Dekat pukul 1.00 pagi baru kami sampai ke rumah.




Remy Ishak dan Maya Karin


Pagi ni saya ke Shah Alam untuk menghantar si kakak ke station bas untuk balik ke Melaka. Sampai rumah makan nasi kerabu yang dibeli hubby lepas itu saya berehat. Tak lama kemudian saya tarik bantal terus tidur sampailah azan zohor baru saya tersedar. Sejak akhir2 ni tak banyak kerja2 rumah yang saya lakukan nasib baiklah ada si adik membantu.

2 comments:

aintsuperwoman said...

Kalau cerita pasal jalan jam, tak boleh fa bayangkan masa kerja kat KL dulu, fa berulang dari Bangi setahun lebih. Nak pitam rasanya especially kat tol sungai besi....dah lah kita naik bas Utama. Kadang2 berdiri pulak tu!

Zaitun said...

aintsuperwoman

Fa,
sekarang ni bukan lagi Kl yang jam, dimana2 pun serupa.Kak zai pernahlah juga pergi keluar negara taklah teruk macam negara kita.