Monday, November 16, 2009

Kain Batik

dari cikgu Nazuha


dari Fazli
dari adik ipar(Nena)
Kain batik ni buah tangan dari anak buah (Fazli) yang balik dari Sabah (kursus 3 bulan), cikgu Nazuha balik dari rumah emak mertua diKelantan dan adik ipar (yang ni tak tahu beli kat mana). Terima kasih daun keladi boleh la bagi selalu. Saya jarang2 beli kain batik selalunya pemberian ahli keluarga, nak tahu kenapa? tak pandai pakai mesti terburai, kalau pakai tak mahu lekat kat pinggang kahkahkah...

8 comments:

aintsuperwoman said...

eh eh sama perangai kita. Fa simpan kain batik kat rumah takut tetamu datang bermalam ke, nak pinjam kain...haa kan susah...satu lagi kami berdua dah simpan kain sarung yang tak berjahit, manalah tahu nak guna untuk tutup badan bila ajal dah sampai....huhuhuhu....

Zaitun said...

aintsuperwoman

Ha..ah betul juga ya.

Dulu masa abang kandung meninggal(mati mengejut) kat rumah kak Zai nasib baik ada kain batik lepas kepunyaan arwah emak dapatlah digunakan.

silversarina said...

ada ramai gang yang tak pandai pakai kain batik, taklah saya malu ...hihi.

aintsuperwoman said...

(tumpang lalu)

silversarina,

teman kalo pakai kain batik, kejap je elok, lepeh tu naik kat lutut. hehehe...nak senang, kena jahit letak zip!

Zaitun said...

silversarina

memang kita ditemukan jodoh.Kalau Fa pakai kain sampai kelutut kak Zai pula menyapu lantai.Pernah gunakan tali pinggang ihram cik abang kain meleret yang tinggal tali pinggang...Hahahaa

3E said...

Aunty Zai,
I pakai kain batik masa dalam berpantang ja....lepas tu tak pakai langsung...

Zaitun said...

3E

Samalah kita,kain batik hanya untuk simpanan.Anak2 aunty pun tak pandai lebih ringkas pakai seluar.

syamimi azmira said...

akak pandai.hahahaha